+420 775 900 123

Ruský vyhledávač – co nám nabízí ruský trh?

Ve většině zemí je velmi populární vyhledávač Google, v Rusku se však ještě větší oblibě těší ruský vyhledávač Yandex. Podle údajů z července 2013 uživatelé runetu hodnotili vyhledávače následovně:

První místo zaujal ruský vyhledávač: Yandex – s podílem 53.8%.

ruský vyhledávač

Druhé místo patří v Rusku vyhledávači Google, který využívá 34.2% uživatelů.

ruský vyhledávač

Třetí místo získal ruský vyhledávač Mail.ru s podílem 9.4%

ruský vyhledávač

Čtvrté místo patří ruskému vyhledávači Rambler, s podílem 1,2 %. Ruský vyhledávač Rambler od roku 2011 přestal být samostatným vyhledávačem, nyní používá také technologii Yandexu.

ruský vyhledávač

Dalo by se tedy říct, že na ruském trhu s vyhledávači jsou nyní 3 nejdůležitější hráči: Yandex, který společně s Ramblerem poskytuje informace 55 % uživatelům runetu a dále Google a Mail.ru.
Ostatní vyhledávače mají méně než 1 % podílu na ruském trhu s vyhledávači. Níže uvádíme graf, který představuje změny v preferencích hledání u uživatelů runetu za poslední roky:

ruský vyhledávač

Pokud se podíváme do historie, za zmínku stojí také Ruský vyhledávač Aport, který se objevil prakticky v samém počátku existence runetu. Vyhledávače Yandex a Rambler začaly na ruském trhu fungovat až o několik let později. Mnozí uživatelé sítě se tehdy domnívali, že vyhledávač Aport je věčným vyhledávačem, který bude sloužit několik desítek let. Jenže později ho koupil jiný portál, který zapříčinil úplný zánik tohoto ruského vyhledávače. Nyní si na ruský vyhledávač Aport vzpomenou pouze uživatelé, kterým dnes je více než 35 let. Dnes Aport slouží pouze jako webová stránka, kde je možné najít ceny zboží a služeb.

Na druhou stranu již na začátku příštího roku by se měl v Rusku rozběhnout nový internetový ruský vyhledávač Sputnik, který by měl být nastaven jako hlavní vyhledávač ve všech státních institucích a podnicích. Dá se předpokládat, že vláda jej bude chtít později šířit i do dalších oblastí. Vznikem a provozem tohoto vyhledávače se zabývá polostátní telekomunikační firma Rostelecom. Dělá na něm tým odborníků, z nichž jsou někteří přetaženi od konkurence, jedná se především o zaměstnance Yandexu. Jeden ze zakladatelů společnosti Yandex Ilja Segalovič navíc v červenci 2013 zemřel na rakovinu, a tak někteří zaměstnanci mohli cítit nejistotu dalšího pokračování firmy a byli snadným terčem lovců hlav. Rusko tak bude mít další vyhledávač, který bude nezávislý na globálních systémech a vznikne jako státní zakázka. Státní ruský vyhledávač Sputnik (jeho jméno se může změnit) ještě ani nevznikl a již nyní má prý zaindexovánu zhruba polovinu ruského webu zároveň tedy zaděláno na úspěch.

Zdroj:

http://topmira.com/internet/item/1-samye-populjarnye-poiskoviki-runeta

http://www.higina.hut.ru/internet/stat/20poiskovikov.htm

http://poetree.ru/blog/byvshaja_poiskovaja_sistema_aport_ishhet_teper_tolko_ceny_na_tovary_i_islugi/2013-11-10-4222

http://technet.idnes.cz/rusky-vyhledavac-sputnik-0yy-/sw_internet.aspx?c=A131014_164206_sw_internet_vse

Zkušenosti klientů

„Díky spolupráci s Partnercis se nám podařilo najít kvalitního partnera pro řešení možností posílení našich webových stránek na zahraničních trzích, především v Rusku. Odváděná práce skutečně odpovídá vynaloženým nákladům.
Nevěřte neosvědčeným “prodejcům teplé vody”, kteří o SEO nemají páru a svými nabídkami denně zkoušejí své nekalé praktiky v mnohých firmách i u živnostníků. U Partnercis máte za své peníze jistotu kvalitních služeb, které vám pomohou.“

Petr Prokeš,
Project manager webu BMT Medical Technology s.r.o.
“Se společností PartnerCIS spolupracujeme již přes rok a hlavní pozitiva spatřujeme v osobním, profesionálním a proaktivním přístupu. Z hlediska výsledků se nám kontinuálně daří zvyšovat konverzní poměr, včetně průměrné doby trvání návštěvy, a posilovat pozice zvolených klíčových slov v rámci SEO podpory německého a ruského trhu.”
Ing. JAKUB VANĚK, Ph.D.
Marketing Manager
ISOTRA a.s.
Ze světa internetu ..

Google rozběhl testování mobilního indexováníGoogle rozběhl testování mobilního indexováníSpolečnost Google se rozhodla k dalšímu klíčovému kroku – spuštění indexování, které se primárně zaměřuje na mobilní verze internetových stránek. Zobrazit více

Google rozšířil reklamy v AdWordsGoogle rozšířil reklamy v AdWordsZvětšené textové reklamy obsahují nově dva nadpisy. Každý z nich může obsahovat až 30 znaků a popis až 80 znaků. Zobrazit více