+420 775 900 123

Objevte Search Engine Marketing

Co je Search Engine Marketing (SEM)?

Jak již z názvu vyplývá, jedná se o marketing zaměřený na search engines, tedy internetové vyhledávače (Google, Seznam, Bing atd.). Cílem SEM je být vyhledatelný, ovšem ne pouze na název Vaší firmy, ten hledají jen lidé, kteří Vás již znají, ale na obecné výrazy jako typ Vašeho produktu, služby či odvětví, ve kterém se Vaše společnost angažuje. Díky tomu se o Vás dozví noví potenciální zákazníci, kteří hledají firmu jako Vy a zajímají se o Vaše výrobky či služby.

SEM se dále dělí na 2 složky – Search Engine Optimization (SEO) a Pay Per Click reklamy (PPC). Cílem SEO je jednoduše řečeno optimalizovat Váš web v očích vyhledávače tak, aby se zobrazoval co nejvýše v přirozených výsledcích, když někdo hledá právě typ Vašeho produktu, nebo další obecné výrazy spojené s Vaší společností. Oproti tomu PPC je druh placené reklamy, kde platíte za kliknutí na Vaši reklamu a tím pádem za uživatele, který navštíví Váš web. Funkčnost tohoto systému se dá popsat jako aukce, kde se draží klíčová slova (dotazy zadané do vyhledávače), na které chcete, aby se Vaše reklama zobrazovala.

„Každý produkt je na internetu prodejný, ať už to jsou desetikorunové korálky, které si lidé vloží do košíku, či milionové stroje, u kterých internet zajistí první krok v nákupním procesu.“
seo vs ppc

Graf: Cesty k nákupu

Proč zvolit SEM?

Teď když už víte, co SEM znamená, je na čase dozvědět se, proč je právem považován za nejefektivnější formu marketingu a proč byste ho sami měli zvážit pro propagaci Vaší společnosti na zahraničních trzích. Zde je několik hlavních důvodů:

  • Hledá se všude na světě, tudíž je jedno, na jaký region cílíte, SEM tam zajisté dosáhne
  • Nemusíte hledat zákazníky, SEM pomáhá tomu, aby Vás našli sami, tím pádem jsou daleko blíže ke konverzi, viz. graf cesty k nákupu
  • Každý produkt je na internetu prodejný, ať už to jsou desetikorunové korálky, které si lidé vloží do košíku, či milionové stroje, u kterých internet zajistí první krok v nákupním procesu
  • Přesná měřitelnost výsledků – vidíte černé na bílém, co Vám kampaň přinesla a jak byla efektivní
„Přes 54% B2B nákupčích začíná nákupní proces prohledáváním internetu.“

Od psích obojků v Nizozemí po soustruhy v Polsku

A čeho všeho se dá dosáhnout, když se search engine marketing realizuje správně? Jako ideální vzor pro ukázku rozmanitosti produktů a cílových regionů nejlépe poslouží dvě z našich referencí.

Prvním příkladem je český eshop 4dox.cz vyrábějící vybavení pro pejskaře, především tedy psí obojky a vodítka. Pro tohoto klienta jsme realizovali SEO jeho zaběhlé nizozemské mutace 4dox.nl. Za 4 měsíce se nám povedlo navýšit návštěvnost z vyhledávače google.nl o krásných 158%, což má za následek odpovídající zvýšení prodejů.

No a pokud jste si doposud mysleli, že se díky internetu dají prodávat pouze drobné věci, maximálně v rozmezí několika tisíc, byli jste na omylu, dá se prodávat, nebo lépe řečeno podpořit prodej opravdu všeho! Svědčí o tom nejen poslední výzkum, který zjistil, že přes 54% B2B nákupčích začíná nákupní proces prohledáváním internetu, ale právě i naše druhá vzorová reference. Jedná se o projekt realizovaný pro polskou pobočku českého prodejce obráběcích strojů Strojimport a.s., u kterého se nám díky skvěle provedené SEO povedlo zvýšit návštěvnost z vyhledávače google.pl, díky které nyní firmě chodí desítky poptávek měsíčně.

Podívejte se i na naše další reference a case studies a objevte například, jak se nám povedlo při realizaci PPC kampaně pro Czech Tourism snížit předpokládanou cenu prokliku skoro na třetinu a výrazně tak předčit předpokládaný výsledek.

 

V případě zájmu o další informace nebo konkrétní nabídku na míru nás neváhejte kontaktovat.

Kontaktní formulář
Políčka označená hvězdičkou jsou povinná.

Odeslat formulář