S pomocí nové burzy si mohou zadavatelé reklamy koupit placené umístění příspěvků a zpráv v rámci komunity, vybrat si čas publikace těchto záznamů a také sledovat statistiku a celkovou efektivnost prováděné reklamní kampaně.
Podle informací internetové publikace, “Zuckerberg Call” provizi, kterou “VKontakte” vybírá za umístění reklamy prostřednictvím burzy, činí 45 %. Poplatek se počítá z ceny za umístění placeného příspěvků, kterou určuje majitel komunity.
Zadavatel reklamy platí provizi (úhrada DPH přechází na společnost “VKontakte”). Provize zahrnuje náklady na obsah a rozvoj služby a také na různé prémie a bonusy určené pro reklamní agentury.
V současné době burza pracuje na bázi beta-testování a je dostupná pouze majitelům veřejných serverů s denní návštěvností více než 100 tis. uživatelů. Pro všechny ostatní uživatele “VKontakte” se plánuje umožnit přístup do konce roku 2013.
Sociální síť “VKontakte” byla spuštěna v roce 2006. V současné době vk.com je jedním z nejnavštěvovanějších webů runetu. Denní návštěvnost “VKontakte” převyšuje 50 mil. uživatelů. Celkově je v sociální síti “VKontakte” zaregistrováno více než 220 mil. uživatelů.