Hodnocení: 8
Proč je tak důležité pro váš web klást důraz na SEO do zahraničí? Odpověď na tuto otázku je velmi prostá: jedná se o nejjednodušší a nejméně nákladný způsob, jak zvýšit povědomí o vaší značce a přilákat široký okruh potencionálních kupujících. Mnohé společnosti zastrašuje fakt, že pro vstup na zahraniční trh je třeba vynaložit nemalé finanční prostředky. Avšak při využívání internetu majitel jakéhokoliv oboru může výrazně ušetřit, přičemž efektivnost využití SEO do zahraničí může ve výsledku být lepší, než je tomu u běžnějším marketingových nástrojů.
Při SEO do zahraničí nezapomínejte také na anglickou verzi vašeho webu. Mějte na paměti, že k optimalizaci (platí i pro další způsoby prosazení) je nezbytné přistupovat s naprostou vážností, především pokud je konkurence ve vašem oboru velmi vysoká. Optimalizace je mocný nástroj, ale pouze v případě, pokud je v rukou profesionálů. Pokud sami nemáte nezbytné znalosti a nechcete zbytečně ztrácet čas a sílu, tak pro zajištění SEO do zahraničí bude lepší požádat o pomoc profesionální odborníky. Aby vaše úsilí přinášelo maximální výsledek, tak jeden člověk nestačí. Je zapotřebí komplexní přístup a práce celé řady odborníků, Abyste se rychle uchytili na trhu, web nestačí pouze optimalizovat, ale je také nutné široce používat kontextovou reklamu, kontextový marketing, webovou analytiku a aktivně využívat veškeré možné sociální sítě atd. Pokud se rozhodnete pro využití sociálních sítí, tak pro SEO do zahraničí stojí za to dát přednost Google+, protože za aktivnost v této síti vyhledávač poskytuje bonusy při inzerci (je to aktuální i pro RU-sektor).
Několik zásad pro SEO do zahraničí
Základem konkurenčního SEO do zahraničí je jazyková mutace, v zahraničí zapomeňte na propagaci webu v češtině. Zároveň platí, že důležitý je kvalitní obsah, bez gramatických a faktických chyb. Pozor bychom měli dát na skryté texty typu “title” a “description” (tzv. meta tagy) – měly by také být psány stejným jazykem a obsahovat klíčová slova. Pro SEO do zahraničí je dále vhodné nastavení jazyka webu, který můžete nastavit v hlavičce stránek, kde je tag s označením “language”.
Vyhledávač Google není ve všech zemích dominantní. Např. v Rusku se setkáte s vyhledávačem Yandex. Ten se chová velmi patriotisticky a ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje místní weby. Bez lokální domény (.ru) v podstatě nemáte šanci se prosadit. V Číně byl Google vytlačen čím dál populárnějším vyhledávačem Baidu. U něj si dejte pozor, že je vaše jazyková mutace psaná v čínštině (angličtina se ve výsledcích zobrazuje sporadicky) a že máte na ní ta správná čínská klíčová slova.
Pro posilování pozice vašich stránek v zahraničních vyhledávačích je také důležité získat kvalitní zpětné odkazy z konkrétních zemí z webů, které jsou psány daným jazykem, ve kterém je vaše jazyková mutace. Zpětné odkazy můžete získat např. registrací do místních webových katalogů, nebo provozováním blogu v cílovém jazyce, umisťováním zpětných odkazů v článcích.
Všeobecně se dá říct, že není dobré se soustředit pouze na jeden aspekt. Také je třeba počítat s tím, že u SEO do zahraničí, pokud se soustředíme na zahraničního zákazníka, tak důraz není třeba klást na to, jak se co možná nejrychleji dostat na přední pozice ve vyhledávačích, ale naopak na stabilnost, na což často mnozí optimalizátoři zapomínají. A proto stojí za to využívat především „bílou“ metodu propagace.