+420 775 900 123

Co čeká ruský trh v tomto roce?

Prognózy odborníků z automobilového průmyslu ukazují, že ruský trh s automobily čeká v roce 2014 pokles poptávky přibližně o 5,5 %.

Naopak se předpokládá růst prodeje modelů automobilů čínských značek, které si zachovají populárnost díky své přijatelné ceně, na druhou stranu ruský trh čeká plynulý pokles podílu značky Lada. Celkově však můžeme prognózy pro ruský trh s automobily považovat za optimistické. Pokud budeme věřit nejpesimističtějším scénářům, tak prodeje automobilů na ruském trhu v roce 2014 by neměly poklesnout o více než 2,54 mil. Optimisté dodávají údaje z únoru letošního roku, kdy ruský trh s automobily zaznamenal nárůst prodeje o 20 % ve srovnání s lednem 2014, nehledě na fakt poklesu poptávky o 2 % ve srovnání s únorem roku 2013.

Další oblast, kde ruský trh zaznamenává již od roku 2013 pokles, je ruský trh s alkoholickými nápoji. Jedná se především o reakci na zvýšení spotřební daně na alkohol. Podle statistik se objem výroby koňaku na ruském trhu od roku 2012 snížil o 23,9 %, vodky o 12,3 %, piva o 8,5 % a vína o 7,7 %. Co se týče piva, tak u něj v letech 2009-2013 ruský trh zaznamenal dokonce pětinásobné zvýšení spotřební daně. Tak prudký nárůst daně, ke kterému došlo během posledních let, nebyl za celou historii fungování ruského trhu s alkoholem. Je třeba poznamenat, že v budoucnu bude cena alkoholu i nadále růst. I když ruský trh pocítil pokles produkce legálního alkoholu, neznamená to, že by Rusové přestali pít. Pouze přechází k jiným alternativám alkoholu. Podle slov výrobců ruského trhu, není možné, aby se ceny alkoholu i nadále tak prudce zvyšovaly. Růst spotřební daně neodpovídá růstu platů kupujících. Z tohoto důvodu spotřebitelé začínají přecházet z legální produkce na nelegální a alternativní. Legální vodka se tak stává nedostupnou pro značnou část obyvatelstva. Cena jedné lahve vodky se v letech 2009-2013 zvýšila téměř trojnásobně, naopak příjmy obyvatelstva se nezvýšily téměř vůbec. V současné době je ruský trh s alkoholickými produkty pro obyvatelstvo v zemi nejdražší. Nyní lze ruský trh s alkoholem rozdělit na 3 sektory: legální, nelegální a alternativní produkci. Alternativní produkce představuje tekutiny s obsahem alkoholu pro dvojí použití, jedná se o pálenku, lékařské extrakty a vodku, která se vyrábí ilegálně v garážích a prodává se tzv. pod pultem. Podle statistik podíl legální vodky na ruském trhu za posledních dvacet let činil necelých 50 %, nyní dosahuje 35 %. Na druhou stranu ruský trh s alternativními produkty se čím dál víc rozrůstá. V roce 2009 ruský trh s alternativním alkoholem činil 450-500 mil. litrů, v roce 2013 to bylo již 800 mil. V roce 2014 je předpoklad, že ruský trh s alternativním alkoholem dosáhne již 1 mld. litrů. Naopak Rusý trh s legálním alkoholem je nyní dostupný pouze pro lidi, kteří jsou ochotni zaplatit za alkohol vysokou či velmi vysokou cenu.

ruský trh

Zkušenosti klientů
“Se společností PartnerCIS spolupracujeme již přes rok a hlavní pozitiva spatřujeme v osobním, profesionálním a proaktivním přístupu. Z hlediska výsledků se nám kontinuálně daří zvyšovat konverzní poměr, včetně průměrné doby trvání návštěvy, a posilovat pozice zvolených klíčových slov v rámci SEO podpory německého a ruského trhu.”
Ing. JAKUB VANĚK, Ph.D.
Marketing Manager
ISOTRA a.s.
„V rámci naplňování naší marketingové strategie jsme se rozhodli pro implementaci SEO a PPC. Na základě pozitivních referencí jsme jako poskytovatele těchto služeb zvolili společnost PartnerCIS. Již v prvním měsíci spolupráce jsme s potěšením i my zaznamenali kladné výsledky, které přetrvávají až dodnes. Z tohoto důvodu můžeme těm, kdo hledají profesionálního, efektivního a na potřeby zákazníka rychle reagujícího specialistu v oblasti podpory internetové propagace, firmu PartnerCIS vřele doporučit.“
Alexandr Jernek, M.Sc.
produkt manažer
kešner a.s.
Ze světa internetu ..

Google rozběhl testování mobilního indexováníGoogle rozběhl testování mobilního indexováníSpolečnost Google se rozhodla k dalšímu klíčovému kroku – spuštění indexování, které se primárně zaměřuje na mobilní verze internetových stránek. Zobrazit více

Google rozšířil reklamy v AdWordsGoogle rozšířil reklamy v AdWordsZvětšené textové reklamy obsahují nově dva nadpisy. Každý z nich může obsahovat až 30 znaků a popis až 80 znaků. Zobrazit více