Czech English Germany Japanese Russia China Slovakia

+420 577 158 786

Rusové upřednostňují nákupy přes internet

Vysokou aktivnost on-line obchodu podle odborníků je možné vysvětlit dostupností cen, pohodlností a širokým sortimentem. Existují však i záporné stránky, jako je nepřesná velikost a problém s dodáním.

Nejčastěji přes internet nakupují obyvatelé Moskvy a Sankt Petěrburga, tvoří 46 % a dále uživatelé ve věku od 25 do 34 let.
Do top 10 nejpopulárnějších produktů, které se prodávají na internetu, patří obuv a oděvy – 12 %, elektronika – 7 %, kosmetika – 5 %, časopisy, knihy, DVD a CD – 5 %, zájezdy a jízdenky – 5 %, šperky – 3 % a domácí potřeby – 3 %. Rusové si kromě toho přes internet objednávají vstupenky do divadla či kina, na koncerty.

Internetoví uživatelé, kteří již mají zkušenost s o-nline obchodem, se bojí nakupovat přes internet valutu – 31 %, zvířata – 33 %, potraviny – 36 %. Kromě toho se respondenti domnívají, že nestojí za to na internetu kupovat jízdenky a zájezdy – 5 %, nábytek – 19 % a kosmetiku – 18 %.

V současné době používá internet 53 % Rusů, přičemž podíl každodenních uživatelů je 39 %. Každý den se na internet připojuje ruská mládež, která tvoří 71 %, vysokoškoláci tvoří 57 %. Počet lidí, kteří se na internet nepřipojují, klesl ze 43 na 38 %. K této kategorii se řadí respondenti s nízkým vzděláním, ti tvoří 80 % a starší lidé, kteří představují 85 %.