Czech English Germany Japanese Russia China Slovakia

+420 577 158 786

Yandex direct aneb co představuje tento systém?

Co představuje systém Yandex direct?

 Yandex direct je služba pro umísťování reklamních inzerátů ve výsledcích vyhledávání Yandexu a také na jeho partnerských webech.

Nyní si povíme něco málo z historie Yandex direct. V roce 1998 se na stránkách Yandexu objevila kontextová reklama, jinými slovy reklama, která odpovídala zájmu a přání uživatele. Platilo se za zobrazení reklamy (nikoliv za proklik, jak je tomu nyní), umístit ji bylo možné pouze prostřednictvím manažerů společnosti Yandex.

Situace se změnila až v roce 2001, tehdy se objevila služba Yandex direct a spolu s ní i možnost nezprostředkovaně propagovat zboží a služby s využitím vyhledávače Yandex. Slogan pro Yandex direct: „Reklama bez zprostředkovatelů“. Minimální rozpočet pro zahájení činnosti byl 10 USD (mimochodem, tuto tradici se podařilo zachovat dodnes).

V roce 2002 se u Yandex direct objevuje velmi důležitý parametr tzv. geotargeting (možnost propagovat svou reklamu v konkrétním regionu). Dále je možné vybrat čas a den v týdnu.
O rok později Yandex direct zavedl nový platební systém. Nyní tedy inzerent platí za proklik, který je založen na principu aukce mezi konkurenty. Čím vyšší je hodnota prokliku, tím výše se inzerát zobrazuje.

V roce 2005 se objevila (YAN) Yandex Advertising Network. Nyní je možné reklamní inzeráty vidět nejen ve vyhledávači Yandex, ale i na stránkách webu partnerů Yandexu.

Další důležitá informace týkající se Yandex direct je z roku 2007, kdy byla vytvořena vlastní služba pro sběr statistiky Yandex metrica. Tato služba nabízí analýzu návštěvnosti webu, čas, který na webu lidé stráví, procento odkazů a dále je možné také sledovat různé další cíle.

Dnes lze v Yandex direct uveřejnit reklamu jak samostatně, tak i prostřednictvím odborníků. Pro samostatné umístění je třeba registrace. Pokud již máte přístup k personální části Yandexu (pošta či Yandex money atd.), tak stačí zadat pouze uživatelské jméno a heslo.

V poslední době se u Yandex direct objevila další automatizovaná strategie, jedná se o průměrnou cenu konverze, která umožňuje získat maximální počet cílených návštěv webu podle zadaného cíle v Yandex Metrica. Průměrná cena konverze představuje poměr mezi týdenními náklady rozpočtu a množstvím cílených návštěv. Jako cíl si můžete vybrat například přidání zboží do košíku, vyplnění formuláře pro zpětnou vazbu nebo registraci na webu. Experiment pro testování nové strategie (příklad je společnost Vostochny Express Bank) ukazuje, že za 2 měsíce od spuštění strategie se průměrná cena jedné objednávky snížila o 20 %, přičemž počet konverzí se zvýšil 2,5krát. Novou strategii je možné zapojit již dnes z profesionálního rozhraní a Direct API.

Yandex direct

Zkušenosti klientů
„Se společností PartnerCIS spolupracujeme již přes rok a hlavní pozitiva spatřujeme v osobním, profesionálním a proaktivním přístupu. Z hlediska výsledků se nám kontinuálně daří zvyšovat konverzní poměr, včetně průměrné doby trvání návštěvy, a posilovat pozice zvolených klíčových slov v rámci SEO podpory německého a ruského trhu.“
Ing. JAKUB VANĚK, Ph.D.
Marketing Manager
ISOTRA a.s.

„Rád bych upřímně doporučil agenturu Partnercis, pro jejich profesionální a intuitivní pomoc v otázce zviditelnění naší společnosti na ruském a německém trhu.S prací agentury jsem jako perfekcionista maximálně spokojen. Jsem rád, že se mohu vždy plně spolehnout na tým zkušených odborníků, kteří rozumí tomu, co dělají a dokáží včas reagovat na všechny podněty z trhu tak, aby to bylo přínosem pro naši společnost. Důležitá je také vzájemná diskuze.
Vážím si osobního zájmu majitele společnosti na fungování správy projektů i jednotlivých kampaní.

Určitě rád mohu doporučit všem, kteří si nevědí rady a vyzkoušeli všechny možné alternativy. Partnercis má v rukávu vždy ještě nějaké to eso a zlaté vejce : ) “

Ing. Zdeněk Blažek, jr.
marketing manager
Dřevojas, výrobní družstvo
Ze světa internetu ..

Google rozběhl testování mobilního indexováníGoogle rozběhl testování mobilního indexováníSpolečnost Google se rozhodla k dalšímu klíčovému kroku – spuštění indexování, které se primárně zaměřuje na mobilní verze internetových stránek. Zobrazit více

Google rozšířil reklamy v AdWordsGoogle rozšířil reklamy v AdWordsZvětšené textové reklamy obsahují nově dva nadpisy. Každý z nich může obsahovat až 30 znaků a popis až 80 znaků. Zobrazit více